Interview

Jelle Balk

Al ruim tien jaar werkt Jelle bij Communicativ. Daarmee is hij vanaf begin af aan al betrokken bij de groei van de organisatie. Naast dat hij beschikt over alle technische kennis die nodig is voor Communicativ is Jelle ook een groot formule-1 fan. 

10 Jaar Communicativ

“Racen is een geweldige sport om te volgen. Het is namelijk meer dan een wedstrijd. Ik vind het inspirerend om te zien wat voor sterke mentaliteit de coureurs hebben. Ze hebben commitment en zijn gedreven om succesvol te zijn. Zoals Max Verstappen zegt: “Ik kom hier niet om tweede te worden, ik kom hier om te winnen.” Daarin kunnen we elkaar de hand schudden. Ik ben ervan overtuigd dat als je achter je organisatie staat en de organisatie achter jou, je jezelf volledig kan geven. Dat gevoel heb ik ook bij Communicativ. Zolang ik de ruimte krijg om te blijven leren en ontwikkelen zit ik goed op mijn plek. Als coureur moet je snel schakelen en inspelen op de omstandigheden. Zo werkt het met onze techniek ook: gedurende een project veranderen de omgevingsvariabelen. Daar moet je steeds op kunnen inhaken en snel kunnen aanpassen.”

De diversiteit aan projecten is hier enorm. Ik schakel dagelijks met grote en kleine klanten over verschillende vraagstukken. Dat maakt dat elke dag weer anders is en je nooit weet welke uitdagingen je op je pad krijgt. De afgelopen periode zijn we een behoorlijke transformatie aan het doormaken waarbij we niet meer alleen focussen op de techniek. We houden ons steeds meer bezig met functionele oplossingen en adoptie & change management. Doordat we daarin uitbreiden komt er ook nieuwe kennis binnen de organisatie en ik leer daar veel van.

Tien jaar Communicativ, dat is een mijlpaal. Wat maakt het dat je zo op je plek zit?

Ik merk dat er bij de klant een omslag plaatsgevonden heeft. Eerder zat ik namelijk regelmatig bij klanten intern, dat is nu alleen wanneer dat écht nodig is. Nu gebruiken ze geen fysieke locatie, maar Teams als verbindende factor. Voor mij is de klant leidend: de communicatie met hen moet zo optimaal mogelijk verlopen.

Wat we ook veel zien gebeuren is dat, wanneer we bezig zijn met een telefonietraject, klanten vragen hoe we de meetingrooms daarin kunnen converteren. Wij kijken dan welke traditionele oplossing ze hebben en gaan samen in overleg hoe we dit zo optimaal mogelijk om kunnen zetten naar Teams. Klanten willen het liefste alles onder één dak en dat kunnen wij goed en snel faciliteren. Ze staan steeds meer open voor nieuwe ontwikkelingen en vertrouwen ons in dat proces. Ik vind het gaaf dat ik daar elke dag aan bij mag dragen!

Wat voor impact heeft de afgelopen periode gehad bij de klant?

Meer weten?
Neem contact met ons op

Voor mij is hybride werken hetzelfde als normaal werken! Ik werk nu tien jaar bij Communicativ en werk eigenlijk al tien jaar hybride. Als ik kijk hoe vaak ik op kantoor geweest ben afgelopen jaar, dan is dat op een hand te tellen. Maar dat is hetzelfde aantal als dat ik de jaren daarvoor op kantoor geweest ben. Dat is niet omdat ik niet naar kantoor wil komen, maar met de juiste technologie en materialen kun je overal werken.


Je spreekt over hybride werken. Wat is de definitie van hybride werken voor jou? 

De afgelopen twee jaar zien we een grote vraag naar Microsoft office 365. Daarnaast is, natuurlijk door Covid, Microsoft Teams populair geworden. Dit komt doordat veel meer mensen in een situatie zijn komen waarbij hybride werken de nieuwe standaard is. Men ziet steeds sneller de meerwaarde (en noodzaak) van werken in de Cloud. De grootste verandering is die in de meeting rooms. Waar bedrijven eerst terughoudend waren, hechten ze nu steeds meer waarde aan het hebben van de juiste technologie om de vergaderingen zo optimaal mogelijk te faciliteren.

De technologische wereld staat nooit stil, wat voor ontwikkelingen heb je meegemaakt?

Interview
Jelle Balk

10 Jaar
Communicativ

Al ruim tien jaar werkt Jelle bij Communicativ. Daarmee is hij vanaf begin af aan al betrokken bij de groei van de organisatie. Naast dat hij beschikt over alle technische kennis die nodig is voor Communicativ is Jelle ook een groot formule-1 fan. 

“Racen is een geweldige sport om te volgen. Het is namelijk meer dan een wedstrijd. Ik vind het inspirerend om te zien wat voor sterke mentaliteit de coureurs hebben. Ze hebben commitment en zijn gedreven om succesvol te zijn. Zoals Max Verstappen zegt: “Ik kom hier niet om tweede te worden, ik kom hier om te winnen.” Daarin kunnen we elkaar de hand schudden. Ik ben ervan overtuigd dat als je achter je organisatie staat en de organisatie achter jou, je jezelf volledig kan geven. Dat gevoel heb ik ook bij Communicativ. Zolang ik de ruimte krijg om te blijven leren en ontwikkelen zit ik goed op mijn plek. Als coureur moet je snel schakelen en inspelen op de omstandigheden. Zo werkt het met onze techniek ook: gedurende een project veranderen de omgevingsvariabelen. Daar moet je steeds op kunnen inhaken en snel kunnen aanpassen.”

De diversiteit aan projecten is hier enorm. Ik schakel dagelijks met grote en kleine klanten over verschillende vraagstukken. Dat maakt dat elke dag weer anders is en je nooit weet welke uitdagingen je op je pad krijgt. De afgelopen periode zijn we een behoorlijke transformatie aan het doormaken waarbij we niet meer alleen focussen op de techniek. We houden ons steeds meer bezig met functionele oplossingen en adoptie & change management. Doordat we daarin uitbreiden komt er ook nieuwe kennis binnen de organisatie en ik leer daar veel van.

Tien jaar Communicativ, dat is een mijlpaal. Wat maakt het dat je zo op je plek zit?

De technologische wereld staat nooit stil, wat voor ontwikkelingen heb je meegemaakt?

De afgelopen twee jaar zien we een grote vraag naar Microsoft office 365. Daarnaast is, natuurlijk door Covid, Microsoft Teams populair geworden. Dit komt doordat veel meer mensen in een situatie zijn komen waarbij hybride werken de nieuwe standaard is. Men ziet steeds sneller de meerwaarde (en noodzaak) van werken in de Cloud. De grootste verandering is die in de meeting rooms. Waar bedrijven eerst terughoudend waren, hechten ze nu steeds meer waarde aan het hebben van de juiste technologie om de vergaderingen zo optimaal mogelijk te faciliteren.

Je spreekt over hybride werken. Wat is de definitie van hybride werken voor jou? 

Voor mij is hybride werken hetzelfde als normaal werken! Ik werk nu tien jaar bij Communicativ en werk eigenlijk al tien jaar hybride. Als ik kijk hoe vaak ik op kantoor geweest ben afgelopen jaar, dan is dat op een hand te tellen. Maar dat is hetzelfde aantal als dat ik de jaren daarvoor op kantoor geweest ben. Dat is niet omdat ik niet naar kantoor wil komen, maar met de juiste technologie en materialen kun je overal werken.

Ik merk dat er bij de klant een omslag plaatsgevonden heeft. Eerder zat ik namelijk regelmatig bij klanten intern, dat is nu alleen wanneer dat écht nodig is. Nu gebruiken ze geen fysieke locatie, maar Teams als verbindende factor. Voor mij is de klant leidend: de communicatie met hen moet zo optimaal mogelijk verlopen.

Wat we ook veel zien gebeuren is dat, wanneer we bezig zijn met een telefonietraject, klanten vragen hoe we de meetingrooms daarin kunnen converteren. Wij kijken dan welke traditionele oplossing ze hebben en gaan samen in overleg hoe we dit zo optimaal mogelijk om kunnen zetten naar Teams. Klanten willen het liefste alles onder één dak en dat kunnen wij goed en snel faciliteren. Ze staan steeds meer open voor nieuwe ontwikkelingen en vertrouwen ons in dat proces. Ik vind het gaaf dat ik daar elke dag aan bij mag dragen!

Wat voor impact heeft de afgelopen periode gehad bij de klant?

Meer weten?
Neem contact met ons op