Onze maatschappij is de afgelopen 1,5 jaar enorm snel veranderd. Hoe we in de toekomst gaan werken is een veel besproken vraagstuk. Het kloppend hart van elke organisatie is de bereikbaarheid en hierin zien wij zowel een intern als extern communicatievraagstuk. 

Teams telefonie as a service 

pijl_02.png
directroute365-logo-500x391.png
schermafbeelding_2021-08-16_om_17.38.51.png
schermafbeelding_2021-08-16_om_16.06.06.png
200826_communicativ_illustratie_telefonie.png

Veel bedrijven hebben de afgelopen periode ervaren dat de traditionele inzet van technologie niet meer overeenkomt met de nieuwe behoefte die men heeft. Flexibiliteit en overal gelijkwaardig werkzaamheden kunnen uitvoeren is een must geworden. Er is een bredere behoefte ontstaan voor oplossingen die met de gebruiker verbonden zijn in plaats van met een fysieke werkplek. Als organisatie ontstaan er nieuwe behoeften voor specifieke afdelingen. 

Afdelingen kunnen zijn:

Meer weten?
Neem contact met ons op.

Er wordt niet altijd direct aan gedacht, maar de telefooncentrale is ook onderdeel van deze verandering. In het verleden waren dit vaak afdelingen waarbij iedereen elkaar kon zien en snel met informatie kon uitwisselen. Nu dienen we in één oogopslag, vanuit ons scherm thuis of elders, deze informatie in te kunnen zien en de taken af te handelen. Bij voorkeur op een manier waarbij de manager met efficiënte dashboards en rapportages de effectiviteit kan beoordelen. Hier kan de traditionele telefooncentrale niet in ondersteunen. Microsoft Teams telefonie biedt deze mogelijkheid wel, waardoor het gebruik hiervan enorm is toegenomen.

Communicativ ondersteunt bedrijven al meer dan 11 jaar met Microsoft telefonie-oplossingen. Met de komst van Teams telefonie zagen we een enorme uitdaging: ‘Hoe gaan we de organisatiebehoefte vertalen en zorgen we ervoor dat elke afdeling eenvoudig en snel kan bellen via Microsoft Teams.” In samenwerking met een Zweedse partner hebben wij ons eigen DirectRoute365 platform ontwikkeld. Met enkel een internetverbinding faciliteren wij alle telefonie mogelijkheden.

Wij leveren binnen Teams verschillende opties aan om de continuïteit en de bereikbaarheid van de klant te waarborgen. We integreren dit, as a service, zo efficiënt en snel mogelijk. Denk hierbij aan: telefoonnummers, extra telefoniefunctionaliteiten, live wachtrij inzichten, kostcenter allocatie en vele andere mogelijkheden. DirectRoute365 is in meer dan 70 landen beschikbaar via één ICT-beheerplatform en volledig hoog beschikbaar.

Een cloudoplossing heeft voor- en nadelen. Een veel gehoorde vraag is “Wat gebeurt er als Microsoft Teams niet werkt? Zijn we als bedrijf dan onbereikbaar?” Het antwoord is eenvoudig. Normaliter, wanneer je zelf geen uitwijk ingeregeld hebt, ben je als bedrijf onbereikbaar bij uitval van Microsoft Teams. Echter hebben wij in de DirectRoute365 omgeving, speciaal voor dit continuïteitsvraagstuk, Cloud Disaster Support ontwikkeld. Deze service leveren wij standaard aan al onze klanten binnen deze dienstverlening. Bij een eventuele uitval van de Microsoft Cloud omgeving schakelen wij direct de kantoornummers door naar andere media-kanalen. Denk hierbij aan vooraf gedefinieerde mobiele nummers. De klant die belt ervaart geen verschil en de bereikbaarheid is gegarandeerd.

DirectRoute365 waarborgt communicatie continuïteit

DirectRoute365 
functionaliteiten o.a.:

DirectRoute365 
functionaliteiten o.a.:

  • Rechtstreeks nummer voor iedere gebruiker in meer dan 70 landen
  • Cloud Disaster support en volledig hoog beschikbaar
  • Klant contact center functionaliteiten met o.a.:
    • Live wachtrij inzicht
    • Wallboard
    • Rapportages
    • Mobiele telefoon ondersteuning
    • CRM of ERP koppeling per groepsnummer
    • Eenvoudig openingstijden, wachtrijen en keuzemenu’s aanpassen
  • Optimaal thuiswerken met gelijke functies als kantoor
  • Zelf makkelijk aan en afmelden voor een belgroep
  • Kostenplaatsing naar keuze gebruiker, nummer, groep of land
  • Beheer portaal voor de (eigen) ICT-afdeling
    • ICT kan zelf voor 99,9% de omgeving aanpassen en ondersteunen
  • Volledige integratie in de Teams cliënt
  • Kosteloze training video’s
  • Kosteloze AI 365Champ Teams educatie & adoptie tool
  • Breidt volledig gecertificeerd de mogelijkheden van Microsoft 365 uit
  • Ondersteunt de kantoormedewerkers, receptie en klant contact medewerkers vanuit één applicatie en één beheer laag
  • Telefonie, chat, video en bestanden in één applicatie
  • Lage kosten zonder voorfinanciering
  • Gemiddeld 40% tot 70% lagere belkosten
  • Vast bedrag en schaalbaar per maand
  • Overal bereikbaar

4,5 miljoen gespreksafhandelingen

Eric Hartsink “Wij zijn met ons team in januari 2019 live gegaan met de DirectRoute365 dienstverlening en op dit moment doen wij meer dan 4,5 miljoen gespreksafhandelingen per maand. Ik ben enorm trots dat ons team zoveel mooie klanten, met vele locaties over de hele wereld, ondersteunt met DirectRoute365 én dat onze klanten echt de toegevoegde waarde erkennen. Onze focus in 2019 waren organisaties met een traditionele telefonie omgeving. Nu, 2,5 jaar verder, zien we dat meer dan 15% van onze DirectRoute365 klanten voorheen Teams telefonie bij Microsoft zelf of bij een derde aanbieder afnam. Zij misten de functionaliteit en continuïteit die wij, met DirectRoute365, wel kunnen bieden.”

Veel gestelde vragen over DirectRoute365 

Kan ik mijn traditionele telefooncentrale vervangen?  
Ja, dit is mogelijk. Wij bieden een volledig pakket om alle telefonie vraagstukken om te kunnen zetten naar Teams telefonie. 

Is er een oplossing voor receptie medewerkers? 
Ja, er zijn meerdere oplossingen voor receptiemedewerkers. DirectRoute365 biedt een standaard receptie bedienpost. DirectRoute365 kan eventueel uitgebreid worden met bedienposten van Teams gecertificeerde fabrikanten als Anywher365, Tendfor en Landis. 

Wordt klantcontactcenter functionaliteit ondersteund? 
Ja, er is een uitgebreide contactcenter ondersteuning vanaf 30 euro per groepsnummer per maand. DirectRoute365 biedt naast traditionele klant contactcenter functionaliteiten ook live dashboards en rapportages aan. DirectRoute365 kan eventueel uitgebreid worden met KCC oplossingen van Teams gecertificeerde fabrikanten als Anywher365, Tendfor, Luware en Genesys. 

Wij zitten wereldwijd met onze vestigingen, wordt dit ondersteund? 
Ja, wij ondersteunen onze DirectRoute365 services in meer dan 70 landen. In bepaalde landen hebben we wel rekening te houden met de lokale wet- en regelgeving m.b.t. communicatieoplossingen. 

Is Communicativ een geregistreerd aanbieder van communicatiediensten? 
Ja, Communicativ is ingeschreven bij de ACM als “Aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst.” 

200826-communicativ-illustraties-overleg.png

Receptie

(veelal het algemeen nummer)

Klant contactgroepen

  • ICT-Servicedesk/ support afdeling
  • Verkoopondersteuning
  • Garantie afhandeling
  • Verhuur afdelingen
  • BHV
  • En vele andere
laptop_01_2.png
vergroot.png
teams_image_samen.png

Martijn Arrachart en Eric Hartsink
Communicativ

Teams
telefonie as
a service 

directroute365-logo-500x391.png
schermafbeelding_2021-08-16_om_17.38.51.png

Onze maatschappij is de afgelopen 1,5 jaar enorm snel veranderd. Hoe we in de toekomst gaan werken is een veel besproken vraagstuk. Het kloppend hart van elke organisatie is de bereikbaarheid en hierin zien wij zowel een intern als extern communicatievraagstuk. 

schermafbeelding_2021-08-16_om_16.06.06.png
teams_image_samen.png

Martijn Arrachart en Eric Hartsink
Communicativ

Veel bedrijven hebben de afgelopen periode ervaren dat de traditionele inzet van technologie niet meer overeenkomt met de nieuwe behoefte die men heeft. Flexibiliteit en overal gelijkwaardig werkzaamheden kunnen uitvoeren is een must geworden. Er is een bredere behoefte ontstaan voor oplossingen die met de gebruiker verbonden zijn in plaats van met een fysieke werkplek. Als organisatie ontstaan er nieuwe behoeften voor specifieke afdelingen. 

Afdelingen kunnen zijn:

Er wordt niet altijd direct aan gedacht, maar de telefooncentrale is ook onderdeel van deze verandering. In het verleden waren dit vaak afdelingen waarbij iedereen elkaar kon zien en snel met informatie kon uitwisselen. Nu dienen we in één oogopslag, vanuit ons scherm thuis of elders, deze informatie in te kunnen zien en de taken af te handelen. Bij voorkeur op een manier waarbij de manager met efficiënte dashboards en rapportages de effectiviteit kan beoordelen. Hier kan de traditionele telefooncentrale niet in ondersteunen. Microsoft Teams telefonie biedt deze mogelijkheid wel, waardoor het gebruik hiervan enorm is toegenomen.

Communicativ ondersteunt bedrijven al meer dan 11 jaar met Microsoft telefonie-oplossingen. Met de komst van Teams telefonie zagen we een enorme uitdaging: ‘Hoe gaan we de organisatiebehoefte vertalen en zorgen we ervoor dat elke afdeling eenvoudig en snel kan bellen via Microsoft Teams.” In samenwerking met een Zweedse partner hebben wij ons eigen DirectRoute365 platform ontwikkeld. Met enkel een internetverbinding faciliteren wij alle telefonie mogelijkheden.

Wij leveren binnen Teams verschillende opties aan om de continuïteit en de bereikbaarheid van de klant te waarborgen. We integreren dit, as a service, zo efficiënt en snel mogelijk. Denk hierbij aan: telefoonnummers, extra telefoniefunctionaliteiten, live wachtrij inzichten, kostcenter allocatie en vele andere mogelijkheden. DirectRoute365 is in meer dan 70 landen beschikbaar via één ICT-beheerplatform en volledig hoog beschikbaar.

Een cloudoplossing heeft voor- en nadelen. Een veel gehoorde vraag is “Wat gebeurt er als Microsoft Teams niet werkt? Zijn we als bedrijf dan onbereikbaar?” Het antwoord is eenvoudig. Normaliter, wanneer je zelf geen uitwijk ingeregeld hebt, ben je als bedrijf onbereikbaar bij uitval van Microsoft Teams. Echter hebben wij in de DirectRoute365 omgeving, speciaal voor dit continuïteitsvraagstuk, Cloud Disaster Support ontwikkeld. Deze service leveren wij standaard aan al onze klanten binnen deze dienstverlening. Bij een eventuele uitval van de Microsoft Cloud omgeving schakelen wij direct de kantoornummers door naar andere media-kanalen. Denk hierbij aan vooraf gedefinieerde mobiele nummers. De klant die belt ervaart geen verschil en de bereikbaarheid is gegarandeerd.

DirectRoute365 waarborgt communicatie continuïteit

4,5 miljoen gespreksafhandelingen

Eric Hartsink “Wij zijn met ons team in januari 2019 live gegaan met de DirectRoute365 dienstverlening en op dit moment doen wij meer dan 4,5 miljoen gespreksafhandelingen per maand. Ik ben enorm trots dat ons team zoveel mooie klanten, met vele locaties over de hele wereld, ondersteunt met DirectRoute365 én dat onze klanten echt de toegevoegde waarde erkennen. Onze focus in 2019 waren organisaties met een traditionele telefonie omgeving. Nu, 2,5 jaar verder, zien we dat meer dan 15% van onze DirectRoute365 klanten voorheen Teams telefonie bij Microsoft zelf of bij een derde aanbieder afnam. Zij misten de functionaliteit en continuïteit die wij, met DirectRoute365, wel kunnen bieden.”

DirectRoute365 
functionaliteiten o.a.:

  • Rechtstreeks nummer voor iedere gebruiker in meer dan 70 landen
  • Cloud Disaster support en volledig hoog beschikbaar
  • Klant contact center functionaliteiten met o.a.:
    • Live wachtrij inzicht
    • Wallboard
    • Rapportages
    • Mobiele telefoon ondersteuning
    • CRM of ERP koppeling per groepsnummer
    • Eenvoudig openingstijden, wachtrijen en keuzemenu’s aanpassen
  • Optimaal thuiswerken met gelijke functies als kantoor
  • Zelf makkelijk aan en afmelden voor een belgroep
  • Kostenplaatsing naar keuze gebruiker, nummer, groep of land
  • Beheer portaal voor de (eigen) ICT-afdeling
    • ICT kan zelf voor 99,9% de omgeving aanpassen en ondersteunen
  • Volledige integratie in de Teams cliënt
  • Kosteloze training video’s
  • Kosteloze AI 365Champ Teams educatie & adoptie tool
200826_communicativ_illustratie_telefonie.png

DirectRoute365 
functionaliteiten o.a.:

  • Breidt volledig gecertificeerd de mogelijkheden van Microsoft 365 uit
  • Ondersteunt de kantoormedewerkers, receptie en klant contact medewerkers vanuit één applicatie en één beheer laag
  • Telefonie, chat, video en bestanden in één applicatie
  • Lage kosten zonder voorfinanciering
  • Gemiddeld 40% tot 70% lagere belkosten
  • Vast bedrag en schaalbaar per maand
  • Overal bereikbaar
laptop_01_2.png

Veel gestelde vragen over DirectRoute365 

Kan ik mijn traditionele telefooncentrale vervangen?  
Ja, dit is mogelijk. Wij bieden een volledig pakket om alle telefonie vraagstukken om te kunnen zetten naar Teams telefonie. 

Is er een oplossing voor receptie medewerkers? 
Ja, er zijn meerdere oplossingen voor receptiemedewerkers. DirectRoute365 biedt een standaard receptie bedienpost. DirectRoute365 kan eventueel uitgebreid worden met bedienposten van Teams gecertificeerde fabrikanten als Anywher365, Tendfor en Landis. 

Wordt klantcontactcenter functionaliteit ondersteund? 
Ja, er is een uitgebreide contactcenter ondersteuning vanaf 30 euro per groepsnummer per maand. DirectRoute365 biedt naast traditionele klant contactcenter functionaliteiten ook live dashboards en rapportages aan. DirectRoute365 kan eventueel uitgebreid worden met KCC oplossingen van Teams gecertificeerde fabrikanten als Anywher365, Tendfor, Luware en Genesys. 

Wij zitten wereldwijd met onze vestigingen, wordt dit ondersteund? 
Ja, wij ondersteunen onze DirectRoute365 services in meer dan 70 landen. In bepaalde landen hebben we wel rekening te houden met de lokale wet- en regelgeving m.b.t. communicatieoplossingen. 

Is Communicativ een geregistreerd aanbieder van communicatiediensten? 
Ja, Communicativ is ingeschreven bij de ACM als “Aanbieder van een openbare elektronische communicatiedienst.” 

Meer weten?
Neem contact met ons op.

200826-communicativ-illustraties-overleg.png

Receptie

(veelal het algemeen nummer)

Klant contactgroepen

  • ICT-Servicedesk/ support afdeling
  • Verkoopondersteuning
  • Garantie afhandeling
  • Verhuur afdelingen
  • BHV
  • En vele andere